Szepnemszep
f***@szuro.hix.hu
2005-03-25 03:55:20 UTC
Udv Nolan!
Javasoltam, hogy a kerdesnek ebbe a reszebe ne menjunk bele.
Altalaban egyetertek azzal amit itt leirtal, de szerintem a
szep – nemszep kerdeskor nem abban merul ki, hogy egy ember
mit gondol onmagarol. Nem kell ahhoz semmit gondolnia magarol
egy nemszep embernek, hogy pl. az utcan negativ megjegyzes erje.
Szerintem pedig tobbe-kevesbe igen, de az is igaz, hogy engem a
legkevesbe sem szoktak az akarhol-akarmikor-akarmiert elhangzott
megjegyzesek erdekelni. De igazad van, ne menjunk bele.
Persze. Csakhogy a tarskereses idoszakaban a kulsonek igen nagy
szerepe van. Jo, tudjuk - kesobb leirod -, hogy Nalad ez nem szempont,
de az emberek 99% -anal igen. Igy aztan szegeny nemszep embernek azon
az alternativan kivul hogy elmegy remetenek vagy apacanak, nincs mas
valasztasa, minthogy igenis gorcsol.
Termeszetesen latom, hogy igazad van, meg ha a szazalekot vitatom is.
Viszont szerintem a legtobben ilyenkor nem a sajat dontesuket hozzak meg.
Hat rajuk a kornyezet, a media, es meg sorolhatnam. Mint azt irod is
Kesobb (versek, stb.), a vilag szol a szepekrol. Ezzel probalnak ilyenkor
Versenyre kelni, belekenyszeritve magukat egy szamukra elonytelen
helyzetbe. Holott ha jobban belegondolsz, akkor mi az ami _valoban_
fontos egy parkapcsolatban?
Nem azt irtam, hogy ez _a_ szempont, hanem hogy
fontos szempont. Amit figyelembe vesz a valogatasanal
es dontesenel.
Valoban felreertettem, de ettol fuggetlenul igy sem tudok egyeterteni
a dologgal.
Vedd eszre, hogy pl. a versek, vagy a (nep)dalszovegek telistele
vannak a szep lanyok "preferalasaval". Ezekszerint a levegobe beszel
mindegyik ? Hiszen a szepseg "nincs is definialva".
Nem, valoban nem a levegobe beszelnek. De azert ket kitetelt ideszurnek
ha nem haragszol. :-) Egyreszt ezek a versek, dalok, stb. egy bizonyos
szemely (kolto, iro, stb.) szemszogebol vizsgaljak a szepseget.
Tehat messzemenoen szubjektiv a dolog. Masreszt nem csak a
szep dolgokrol szolnak versek es dalok.

Definialva valoban nincs, de abbol nem engedek, hogy az esetek
jelentos reszeben az embereknel egyetertes van a megiteleseben.

Szerintem pedig pontosan, hogy nincs. Egyes csoportok eseteben
elkepzelheto. De ha mutatsz nekem valamit, amit mindenki szepnek
itel meg, akkor en cserebe csinalok fabol vaskarikat. :-) Viszont ez
megint egy olyan vonal, amibe nem kene belebonyolodnunk. :-)))
Masok lesznek a szempontok. Most partnert keres. Tarsat az elete
hatralevo reszehez, anyat a leendo gyerekenek.
Kezdunk kozeliteni a lenyeghez. :-) Tudnad nekem reszletezni, hogy
mi koze van a fizikai szepsegnek ahhoz, hogy kibol milyen tars vagy
anya lesz az elete hatralevo reszeben?
Neked ha jol ertem nem szempont a tarskeresesnel, hogy a leanyzo
szep (csinos, szemrevalo ...) legyen ? Nehezen tudom elkepzelni.
Akkor van egy rossz hirem. Kezdheted eroltetni a kepzelokedet. :-))
Sot, ha jobban belegondolog azon ismeroseimnek a nagyon nagy resze,
akik stabil, jol mukodo parkapcsolatban elnek hasonloan vannak ezzel.
A kapitalista vilagban es mifelenk is jobban ervenyesulnek az eletben
a szep emberek.
Ertem. Tehat azt mondod, hogy feletek a fonok nem a tobb nyelvet
beszelo, szakkepzett es gyakorlott munkaerot veszi fel, hanem a
szebbet-csinosabbat. Latod en meg ezt hiszem el nehezen.
Persze biztos vannak olyan teruletek, ahol ez igy van. Lasd modellek.
De ez akkor is csak egy eleg szuk terulete az ervenyesulesi
lehetosegeknek. Azt mondod tudomanyos megallapitas. Azt is meg
tudjak mondani, hogy ez miert van igy?
Mar miert ne lehetne koze a kinezetnek pl. az egeszsegesseghez ?
Mert az egadta egy vilagon semmi koze hozza, hidd el. Ha bizonyitekot
is szeretnel, akkor gyere el hozzank. A kollegam bizvast palyazhatna
a Magyarorszag legrondabb embere cimre. De olyan a szervezete mint
az acel. Lapattal nem lehetne egyonutni. Tizen valahany eve senki nem
latta meg csak levertnek sem.
Attol hogy leirod a velemenyed, meg nem szolsz bele senki eletebe.
Azzal, hogy velemenyt nyilvanitasz, egyben formalod is a masiket. Egy
ilyen helyzetben biztosan.

Pityke
f***@szuro.hix.hu
2005-03-28 05:57:34 UTC
them to have pity upon
themselves, and to take at least some steps in the endeavour to find light.
Let them give to reading this some of the hours which they otherwise employ
so uselessly; whatever aversion they may bring to the task, they will
perhaps gain something, and at least will not lose much. But as for those
who bring to the task perfect sincerity and a real desire to meet with
truth, those I hope will be satisfied and convinced of the proofs of a
religion so divine, which I have here collected, and in which I have
followed somewhat after this order...

195. Before entering into the proofs of the Christian religion, I find it
necessary to point out the sinfulness of those men who live in indifference
to the search for truth in a matter which is so important to them, and which
touches them so nearly.

Of all their errors, this doubtless is the one which most convicts them of
foolishness and blindness, and in which it is easiest to confound them by
the first glimmerings of common sense and by natural feelings.

For it is not to be doubted that the duration of this life is but a moment;
that the state of death is eternal, whatever may be its nature; and that
thus all our actions and thoughts must take such different directions,
according to the state of that eternity, that it is impossible to take one
step with sense and judgement, unless we regulate our course by the truth of
that point which ought to be our ultimate end.

There is nothing clearer than this; and thus, according to the principles of
reason, the conduct of men is wholly unreasonable, if they do not take
another course.

On this point, therefore, we condemn those who live without thought of the
ultimate end of life, who let themselves be guided by their own inclinations
and their own pleasure

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World! 120,000+ Newsgroups
d***@szuro.hix.hu
2005-03-31 06:55:10 UTC
Szia Zsolt !
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Ujabb erdekes tulajdonsag. Amellett hogy az eletedben nem viszonyulsz
maskent a szep es nemszep dolgokhoz-emberekhez, az emberek rolad
kialakitott velemenye, hozzad valo viszonya sem erdekel. Ne haragudj,
de ezt nem tudom komolyan venni.
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Es ezeket a verseket dalokat mindannyian ismerjuk, idezzuk-enekeljuk.
Post by f***@szuro.hix.hu
Tehat messzemenoen szubjektiv a dolog. Masreszt nem csak a
szep dolgokrol szolnak versek es dalok.
Persze hogy nem.
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Egyre kevesebb kedvem van magyarazkodni amiatt amit nem mondtam,
de szabadjon megjegyeznem, hogy egy szoval sem allitottam, hogy letezik
olyan, amit mindenki szepnek tekint. Sot meg a "vitas eseteket" sem
akartam bekategorizalni. Azt kertem, hogy az egyszeruseg kedveert
beszeljunk azokrol, akiket a nagy tobbseg nemszepnek tekint. Es most
azt akarjatok bizonygatni napok ota, hogy ilyen marpedig nincs.
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Ezt eppen en kerdeztem Toletek az elso levelemben :-)
De hogy ne hagyjalak teljesen valasz nelkul: _valoszinuleg_ az
elonytelen kinezetu szulonek elonytelen kinezetu gyereke lesz.
Vagy nem ?
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Erdekes, hogy mikozben a ferfiak eloszerettel nyilatkozzak, hogy
szamukra nem fontos a leanyzok kinezete, kozben a nemszep leanyzok
maganyosak (en legalabbis nem ismerek maganyos szep leanyzot, csak
nemszepet), a szep leanyzokert pedig egymast apritjak a ferfiak.
Post by f***@szuro.hix.hu
[...]
Nem ezt mondtam. De elofordulhat. Azt viszont kizarnam, hogy inkabb az
elonytelen kulseju embereket preferalna.
Post by f***@szuro.hix.hu
Latod en meg ezt hiszem el nehezen.
Persze biztos vannak olyan teruletek, ahol ez igy van. Lasd modellek.
De ez akkor is csak egy eleg szuk terulete az ervenyesulesi
lehetosegeknek.
Ugyan kiralyfi. Lattal Te mar elegans autoban elonytelen kinezetu
holgyet ?
Post by f***@szuro.hix.hu
Azt mondod tudomanyos megallapitas. Azt is meg tudjak mondani,
hogy ez miert van igy?
Feltetelezhetoen azert, mert az emberek altalaban a szephez vonzodnak.
Kivetel a Randisok :-)
Post by f***@szuro.hix.hu
Mar miert ne lehetne koze a kinezetnek pl. az egeszsegesseghez ?
Mert az egadta egy vilagon semmi koze hozza, hidd el. Ha bizonyitekot
Jaj, mar megint egyertelmu dolgokat kell magyaraznom. Elonytelen (nemszep)
tulajdonsag pl. a pattanásos arc, szemgeometriai elteres, szanaszet
allo fogak, zsiros bor stb. Mind-mind az egeszseg es kinezet
osszefuggeset bizonyitja. Ne kelljen mar ilyenekrol beszelnunk.

nolan