papir, szeretet, orokseg - Gyaponak
k***@szuro.hix.hu
2004-07-06 20:55:08 UTC
Szia Gyapo!
A szeretetnek ugyanis semmi koze a papirhoz.
Ebben tokeletesen igazad van.

Az orokseghez viszont van egy rovidke tortenetem (kb. egy evvel ezelott
tortent a kornyezetemben). Egy idos hazaspar "ferj"-tagja elhunyt. A
feleseg bement a bankba, es kozolte a bankos kisasszonnyal, hogy a ferje
elhunyt, ezert szeretne kivenni a kozos szamlajukrol azt a lekotott penzt,
amit azert kotottek le, hogy legyen mibol eltemetni magukat, illetve
egymast. A bankos kisasszony azt valaszolta, hogy szo sem lehet rola, hogy
akar egyetlen fillert is levegyen a tovabbiakban a szamlarol, amig a
hagyateki eljaras meg nem tortenik. Es hiaba sirt a holgy, hogy akkor O
most mibol temesse el a ferjet, ez egy cseppet sem hatotta meg a bankos
kisasszonyt. Vegul a gyerekei dobtak ossze a penzt a temetesre.
Azert ez megis csak disznosag!
Latod, ebben az esetben hiaba a vegrendelkezes, mivel a ferjet hamarabb el
kell temetni, mint ahogy a hagyateki eljaras lezajlik. Es, ha a holgynek
nem lettek volna gyerekei, akik osszedobjak a penzt, akkor ki? A bank
biztos nem temetteti el.
Nem igazan tudom, hogy mi lehet a helyes megoldas erre az esetre. Talan
irnunk kellene egy meghatalmazast, hogy halalunk eseten eletunk parja (aki
mellesleg a szamla egyik tulajdonosa is) vehet le penzt a szamlankrol?
Vajon ez a megoldas? Es minden rendkivuli esetre irjunk meghatalmazast?
Akkor szepen bekkotetjuk az osszes rendkívuli esetre elokeszitett
rendkivuli meghatalmazast, es rairhatjuk a cimlapjara: "Bun es bunhodes"
Kesz vicc :(

Nem eleg rovid a tortenet, mert eszembe jutott egy masik, ami nem regen
velem tortent - szinten bank. Ugye a hazassagkotes utan megvaltozott a
nevem. Mindenhol be kellett ezt jelenteni, uj papirok stb. Bementem a
bankba is, ahol kozoltek velem: ahhoz, hogy az en nevem megvaltoztathassak
a kozos szamlankon, kell a parom beleegyezese. En meglepetten kerdeztem
vissza: "mit gondol, felesegul mehettem volna hozza, ha nem egyezik
bele?".
Adminisztrator vagyok, szoval, igazan a burokracia melyen elek, de azert
ez mar nekem is sok volt!

Szia:
Ivett
g***@szuro.hix.hu
2004-07-08 15:56:19 UTC
Post by k***@szuro.hix.hu
Az orokseghez viszont van egy rovidke tortenetem (kb. egy evvel ezelott
Eleg sokat tudnek meselni hivatalokrol, illetve az ott dolgozok es a
torvenyhozok szellemi kepessegeirol. :-((
Post by k***@szuro.hix.hu
kell temetni, mint ahogy a hagyateki eljaras lezajlik. Es, ha a holgynek
nem lettek volna gyerekei, akik osszedobjak a penzt, akkor ki? A bank
biztos nem temetteti el.
A bank nem, de az allam igen, esetleg kesobb koveteli a koltsegek
megteriteset, de temetetlenul tuti nem marad.
Post by k***@szuro.hix.hu
Nem igazan tudom, hogy mi lehet a helyes megoldas erre az esetre. Talan
Pedig a penzzel van a legkevesebb gond, annal ugyanis nincs tulajdonlasi
papirozas, mint pl. ingatlannal, gepkocsinal. Legegyszerubb a kozos szamla,
mindket fel vehet fol korlatlanul penzt, fuggetlenul attol hogy a masik
el-e vagy hal. Persze ehhez bizalom kell. De jo a kulon szamla internetes
utalasi lehetoseggel is, es csak a jelszot kell rahagyomanyozni a parunkra.
Post by k***@szuro.hix.hu
a kozos szamlankon, kell a parom beleegyezese. En meglepetten kerdeztem
vissza: "mit gondol, felesegul mehettem volna hozza, ha nem egyezik
bele?".
Kozos tulajdonnal nem lehet a tobbiek tudomasa nelkul mindent megtenni.
Ezert van pl. az eloveteli jog, hogy ne lehessen egy fel ingatlant eladni a
masik fel tulajdonosanak tudta nelkul.
A nev valtozasanal inkabb valami automatikus muveletnek kellene lennie,
mint engedelyezettnek. Tehat viszed a regi nevedet meg az ujat igazolo
papirt es atirjak, hiszen a tulajdonos szemelye nem valtozott.
Post by k***@szuro.hix.hu
Adminisztrator vagyok, szoval, igazan a burokracia melyen elek, de azert
ez mar nekem is sok volt!
Udv.:

***@cfwponthu
s***@szuro.hix.hu
2004-07-08 22:55:08 UTC
Szia Ivett!
A nevvaltozassal kapcsolatban: nem a beleegyezese miatt kell a paroddal egyutt
bemenned a bankba, hanem azert, mert a megvaltozott neveddel uj szamlaszerzodes
t kaptok, mivel a regi ervenytelenne valik.
Mivel mindketten szamlatulajdonosok vagytok,a szerzodest is mindkettotoknek ala
kell irni.

udv. szbabi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213-163-9-66.vnet.hu)