postas - hazassag tema
g***@szuro.hix.hu
2004-05-13 06:55:13 UTC
Csak egy mai eset, veletlenul otthon voltam napkozben es a parom nem.
Jon a postas, keresi az ajanlott level cimzettjet, aki tortenetesen pont a
parom. Mondom nincs itt, atveszem en.
- On kije neki?
- Az elettarsa.
- Akkor sajnos nem tudom atadni.
Ghrrrrr!
Na most ez mi? Van megkulonboztetes hazas es nem hazas kozott vagy nincs?
Es foleg miert???

Udv.:
gyapo at axelero.hu
v***@szuro.hix.hu
2004-05-14 06:55:09 UTC
Ez tetszett! Ha jol emlekszem, te voltal az egyik, aki rendesen probalta
nekem beadni, hogy mennyivel jobb az elettarsi kapcsolat a hazassagnal. En
mondtam tobbszor is, hogy nem a papir a lenyeg, a belso erzesek minositenek
egy kapcsolatot, de itt es most eppen az volt, ha jol sejtem. Meg mindig
hazassagellenes vagy? Ha szeretitek egymast a paroddal, akkor az
anyakonyvvezeto nem lehet akadaly. Kulonben meg a postassal lesz meg egy-ket
afferod. :-)

Zolesz
g***@szuro.hix.hu
2004-05-15 08:55:10 UTC
Post by v***@szuro.hix.hu
Ez tetszett! Ha jol emlekszem, te voltal az egyik, aki rendesen probalta
nekem beadni, hogy mennyivel jobb az elettarsi kapcsolat a hazassagnal. En
Tovabbra is ez a velemenyem. Egy postas, szaz postas, a vilag osszes
postasa sem fog az ellenkezojerol meggyozni. :-) Csak a sajat
korlatoltsagukrol.
Post by v***@szuro.hix.hu
[...]
Mi koze a hivataloknak az en allaspontomhoz? Ehh, ha mindegy.

=====
Post by v***@szuro.hix.hu
negyszemkozt, es akkor a postas hulyenek fog nezni ha megprobalom atvenni a
leveleket; vagy 2 tanu elott meghatalmazast irok neki, esetleg egyutt
befaradunk egy postahivatalba es ott rogzitjuk a dolgot irasban.
Ez lesz, utanajarok mi kell a postasnak es megcsinaljuk. Rettentoen fogok
vigyorogni legkozelebb, amikor az orra ele mutatom a PAPIR-t. :-)
Post by v***@szuro.hix.hu
ficko aki az elettarsanak mondta magat... Szoval, a legegyszerubb, ha
Tortent mar igy, siman atadtak odairva hogy milyen kapcsolatban allunk.
Megjegyzem a postasnak a hazassagi allapot is csak bemondason alapul.

Udv.:

gyapo at axelero.hu
v***@szuro.hix.hu
2004-05-16 08:55:10 UTC
Kedves Gyapo!

Sajnos tovabbra sem birom ki szo nelkul! Tehat volna egy kerdesem: szerinted
ki kettotok kozul a korlatolt? A postas, aki gyakorlatilag munkakori
kotelesseget teljesiti, mivel amennyiben az erintett nincs otthon, akkor
kizarolag vele egy haztartasban elo kozeli hozzatartozonak (az elettars bizony
nem az...) adhatja at a hivatalos levelet, amelyet szemelyazonossagival meg
ellenorizni is koteles? Vagy inkabb te, aki meg mindig "csak egy papir"
szemszogebol kezeli a hazassagot? Pedig a hazassag egeszen mas! Ferfi es no
kapcsolatanak tokeletes kiteljesedese, amely nem kifejezetten arrol szol, hogy
nektek egy papirt kell alairnotok az anyakonyvvezeto elott, hanem arrol, hogy
ki mered mondani mindenki, az egesz vilag elott batran: te a paroddal
szeretned leelni az eleted, te ot valasztod torvenyes hitvesul. Nos, ha erre
nem vagy kepes, akkor nem szereted igazan, es inkabb biztonsagban akarsz
maradni. Gyakorlatilag nem veted el a lehetoseget a konnyed tavozasnak
kapcsolatotokbol. Ha neked a meghatalmazas megoldas, akkor csak nyugodtan
valaszd azt, de a parod meg attol nem lesz torvenyes hitvesed. Ennyi!

Zolesz
m***@szuro.hix.hu
2004-05-16 08:55:10 UTC
En legalabbis ugy latom, ezen a teruleten nincs oriasi erdemi kulonbseg
a velemenyunkben.
"Erdemi" tenyleg nincs, csak eppen az, hogy kossunk-e hazassagot vagy sem.
:-))
Minek azok a franya formai (jogi) dolgok?
Na ez az, ezt kerdezik itt mar egy ideje tobben is... :-)
Egyebkent speciel eddig egyetlen olyan ervet sem olvastam itt a
hazassagpartiaktol, ami meggyozott volna. Marmint az allamnak a
maganeletembe torteno beleavatkozni akarasatol eltekintve
(gyerekelhelyezes, gyerekgyartasi segely stb.).
Annyi megkulonboztetes van, hogy a hazassagokat eleg nehezen hamisithato
modon okiratban nyilvantartjak (anyakonyv, anyakonyvi kivonat pl.), ezert azt
a posta automatikusan meghatalmazasnak ertekeli. Ugyanugy, a szulo, testver,
gyermek is eleg jol nyilvan tartva, ok is meghatalmazottnak tekintendoek
alapertelmezes szerint.
Ugyan mar, a csomagot, meg az ajanlott levelet siman atadtak tobbszor is, csak
odairattak velem, hogy "elettars" (pfuj, de utalom ezt a szot!). A
tertivevenyes levelet viszont mar nem...(-->??) En ertem, hogy szabaly koti
oket, de akkor a szabaly a sz.r. Mindegy, ez mar amugy is offtopic.

Moni
g***@szuro.hix.hu
2004-05-18 06:55:09 UTC
Post by v***@szuro.hix.hu
ki kettotok kozul a korlatolt? A postas, aki gyakorlatilag munkakori
kotelesseget teljesiti, mivel amennyiben az erintett nincs otthon, akkor
A ket postas kozul valamelyik biztos, mert az egyik odaadta a masik meg nem.
Post by v***@szuro.hix.hu
nem az...) adhatja at a hivatalos levelet, amelyet szemelyazonossagival meg
Az elettarsnal kozelibb egy haztartasban elot meg csak el se tudok kepzelni.
Post by v***@szuro.hix.hu
ellenorizni is koteles? Vagy inkabb te, aki meg mindig "csak egy papir"
szemszogebol kezeli a hazassagot? Pedig a hazassag egeszen mas! Ferfi es no
Korabbi hozzaszolasaimbol kiderul hogy nem 'csak egy papir' a bajom, hanem
hogy ez a papir kulcs es jogositvany, lapozz vissza. A postas pelda is erre
vonatkozik, hogy a papir megkulonboztet, holott en nem erzem magam
kevesebbnek a papir nelkul.
Post by v***@szuro.hix.hu
ki mered mondani mindenki, az egesz vilag elott batran: te a paroddal
szeretned leelni az eleted, te ot valasztod torvenyes hitvesul. Nos, ha erre
Speciel en kimondtam, megkertem hogy koltozzunk ossze, vettunk gyurut
jelzeskeppen, tagabb csaladi bogracsozason bejelentettuk az
osszetartozasunkat, mi kell meg?
Post by v***@szuro.hix.hu
nem vagy kepes, akkor nem szereted igazan, es inkabb biztonsagban akarsz
maradni. Gyakorlatilag nem veted el a lehetoseget a konnyed tavozasnak
Igazan szeretem es minden vagyam a biztonsag, ami nem biztosithato. Nagyon
sok dolgot megteszunk a biztonsag erdekeben, de a PAPIR lenne az utolso,
ami e temakorben eszembe jutna. Erzesem szerint az adna a legkevesbe
biztonsagot.
Post by v***@szuro.hix.hu
kapcsolatotokbol. Ha neked a meghatalmazas megoldas, akkor csak nyugodtan
valaszd azt, de a parod meg attol nem lesz torvenyes hitvesed. Ennyi!
Torvenyes hitvesem nem lesz, amig a torveny ilyen. Ha a torveny egyszercsak
elismeri az egyuttelest ugyanolyannak mint amilyennek most a hazassagot,
akkor torvenyes lesz a kapcsolatunk.

Udv.:

gyapo at axelero.hu
g***@szuro.hix.hu
2004-05-20 06:55:12 UTC
Sziasztok!

Gyapo,
Post by g***@szuro.hix.hu
Az elettarsnal kozelibb egy haztartasban elot meg csak el se tudok kepzelni.
A postas viszont koteles ebben a kerdesben a polgari torvenykonyvhoz
tartani magat... Most lehet szidni a jelenlegi szabalyozast, de a celjat
is erdemes latni mogotte: a cel: megbizhatosag, jogbiztonsag... vagyis
eggyel konkretabban: a leveled ne keruljon illetektelen kezekbe, csak
mert valaki kikialtotta magat a te teszem azt elettarsadnak...
(A postas vagy nem tudja ellenorizni ki a te elettarsad, vagy ha faluhelyen
laktok, es ugyis mindenki ismer mindenkit, akkor meg az egesz valoszinuleg
ugysem problema.)

Post by g***@szuro.hix.hu
[...]
[...]
Post by g***@szuro.hix.hu
[...]
Megis ugy tunik, hogy a hazassagot a PAPIRral azonositod -- mintha
azt mondanad, mivel nem mentetek el az anyakonyvvezetohoz, nem eltek
hazaseletet, elettarsak vagytok... A hazassagot a hazassagi papirral
azonositani szerintem kb. akkora bakloves, mintha a babat a szuletesi
anyakonyvi kivonattal azonositana az ember :>
Eloszor is legyen elet -- akar egy csecsemoe, akar hazaselet --, aztan
annak az eletnek elobb-utobb jol johet, ha van papirja is... En igy latom.
Es ezert mondtam, hogy ha meghitt huseges, es szivbol elkotelezett
elettarsi kapcsolatban eltek, akkor a szememben hazaseletet eltek, akar
hazassagi papir nelkul is.

Ezt mar talan mondtam, de hatha most erthetobb lesz: ha valaki a hazassagi
papirtol remeli a biztonsagat es a szep hazaseletet, ugymond "a papirral
akarja magahoz kotni a parjat", ott mar regen rossz a tortenet.
Legalabb akkora bakloves mint osszekeverni az eletet a papirral.

Ismerek szp szammal olyan embereket, akik szamara a hazassagi papir az
elmelyult szeretetuk (es onkentes, szivbeli elkotelezettseguk) kifejezese,
a kedvesuktol is a szeretet kifejezesekent fogadtak azt, hogy kimondta az
igent. Szerintem ez igy szep es jo -- es nem ertem, miert kellene felni
attol, hogy igy is kifejezze az ember a szeretet (ha a kapcsolat es a
szeretet mar megerett ra).

Igen, ez az elkotelezettseg kimondasaval jar... De nem a papir szuli
az elkotelezettseget, hanem az elkotelezettseg a papirt -- es ez nagyon
nem mindegy!

A felreertes elkerulese vegett: veletlenul sem kivanok beleszolni senki
mas eletebe es megmondani, hogy fejezze ki a szeretet a kedvese irant...
Mintha nagyon nem egyezne a hazassagrol alkotott fogalmunk, es egy kis
eszmecserevel megprobalhatunk tiszta vizet onteni a poharba.

Gazso
Ui: Tamas, Peter: orulok, hogy meg olvassatok a listat, sot, nehanapjan
irtok is ra -- annak most kulonosen is, hogy probaljatok csendesiteni az
indulatokat!... orommel olvasnek tobbet toletek.